SKO - hold da op, jeg er jo blevet fattig

Efterårsferie på Solskinsøen

Vi holder efterårsferie i år for første gang. Ferien var meget tiltrængt for os alle tre. Livet i hamster hjulet med arbejde og børnehave, kan hurtigt blive hårdt og tættende.

Vi har for længe siden planlagt en dejlig ferie, hele vejen ovre på Solskinsøen, Bornholm. Det er første gang for os alle tre, at vi er på Bornholm. Vi har lejet det dejligste hus i Gudhjem, hvor der er super dejligt. Hele byen oser af Halloween og der er masser af lave, for både store og små.

Vores tur herover startede meget tidligt lørdag morgen, da vi skulle med Bornholmer færgen tidlig morgen. Det gav os nemlig en dejlig lang dag på Bornholm. Pigerne tog bil og sejl turen godt, og vi kom hent til vores hus og spiste frokost og tog en dejlig lur.

Om eftermiddagen skulle vi udforske lidt af Gudhjem og jeg kom da også hjem med både en masse karameller fra Karamel Kompagniet og chokolade og flødeboller fra Bech Chokolade. Der er simpelhen de lækreste specialiteter her. Mums.

Søndag brugte vi på Hammershus, hvor vi gik rundt og kiggede på det hele. Super spændende sted, jeg bare var nødt til at opleve. Haley hyggede sig, og legede rundt på ruinerne. Skønt at se hvor lidt børn også kan bruge, for at have det sjovt og lege. Hun sag længe og kiggede ud over hele udsigten. I bilen videre tog pigerne sig en velfortjent lur, imens jeg kørte til Svaneke, hvor vi spiste en lækker frokost på en lille restaurant. Derefter kiggede vi rundt i den dejlige by, og fik da også købt en sjov lege bold til pigerne, som kan folde sig stor og lille. Ja, de bliver vist lidt forkælende engang imellem. 😉 Vi sluttede dagen af med hjemmelavede og lækre pandekager, lige ned i maven, mums.

Mandag har vi lavet cupcakes på en lokal cafe. Der kunne man få lov til at dekorer en cupcake med frosting og krymmel. Sjovt, og pigerne levede sig ind i det. Der blev spist en del undervejs. 😉 Vi gemte dog cupcakerne til efter voers middagslur, hvor de glædeligt blev spist.

Så skulle vi da lige være lidt mere kulturelle og lege turister. Så vi kørte mod Østerlars, og hen til den flotte rundkirke. Jeg vil gerne indrømme, at jeg da helt blev opslugt og relaterede det hele til filmen Tempelriddernes Skat, som jeg elsker. Vi ville gerne se det hele, og selvfølgelig skulle jeg da også prøve at se om jeg kunne få den sten (to hænder der giver hånd) ud, som de gør i filmen. 😉 Altså jeg ødelagde ikke noget, men ville bare gerne lige røre og se om den lige kunne pilles ud. Ja, jeg bliver vist aldrig voksen. 😉

Vi kørte hjem og lavede pizza til aftensmad, inden turen gik ud i haven på opdagelse inden bad og sengetid.

Vi råhygge og elsker at have ferie.

Kender du Bornholm? Så skriv endelig hvad der kunne være sjovt at opleve her i efterårsferien med to små piger. 😉 Hvad SKAL man bare se her?

Knus Nadia

Har du læst mit sidste indlæg om de lækreste sko og skobutik med særlig hjælp til brede fødder, platfødder og hypermobiliet. 😉